မိမိရဲ့ ကုိယ္, ႏႈတ္, စိတ္မ်ားကုိ ပညာမွန္ျပင္တြင္တင္ကာတင္ကာ ေကာင္းမေကာင္းၾကည့္၍ မေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ေပးရမည္(သေျပကန္ဆရာေတာ္)

ခ်စ္မိေလေသာအခါ

IMG 8526

ရေဝႏြယ္(အင္းမ)

 သီဟုိဠ္ကြ်န္းမွာ ဒု႒ဂါမဏိမင္းႀကီးရဲ့ ငရုပ္သီးတစ္ေတာင့္ေက်ာာင္း ေရစက္ခ်ပြဲဟာ သမုိင္းတြင္ ရစ္ေအာင္ စည္ကားခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီ ငရုပ္သီး တစ္ေတာင့္ေက်ာင္း  ေရစက္ခ်ပြဲမွာ ရဟန္းေတာ္ တစ္သိန္း၊ ဘိကၡဳနီမ ကုိးေသာင္းပင့္ျပီး လွဴဘြယ္၀တၳဳမ်ားစြာနဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ ေပးလႈခဲ့ပါတယ္။  အဲဒီ အလႈမွာပဲ  ေရစက္ဆုံခဲ့ၾကသူနွစ္ဦးရဲ့ ဇာတ္လမ္းကလည္း စိတ္၀င္စားစရာ တစ္ခုအျဖစ္ ပူးတြဲသမုိင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။

.

      

  ဒု႒ဂါမဏိမင္းႀကီးဟာ သိတ္တဲ့အရြယ္ကစျပီး စားဦးကုိ မလႈဘဲ ထမင္းစားေလ့မရွိပါဘူး၊ ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာထဲမွာ စစ္တုိက္ရင္း ပြဲေတ္တည္တဲ့အခါ စား ဦး ကုိ မလွဴရေသးဘဲ ငရုပ္သီးတစ္ေထာင့္ကုိ အမွတ္တမဲ့ စားလုိက္မိပါသတဲ့ ၊ ဒု႒ဂါမဏိမင္းႀကီးက ဒီအမွတ္တမဲ့ စား လုိက္မိတာေလးကုိပဲ သတိတရ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။

 

စစ္ႀကိး ျပီးဆုံးလုိ႔ တုိင္းျပည္ ေအးခ်မ္းတဲ့အခါ ငရုပ္သီး တစ္ေတာင့္ စားလုိက္မိတာေလး ကုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒဏ္ခတ္တဲ့အေနနဲံ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးတစ္တုိက္ ေဆာက္လုပ္ လႈဒါန္းပါ တယ္။ ေက်ာင္းတုိက္အမည္ကုိလဲ ငရုပ္သီးတစ္ေတာင့္ ေက်ာင္းလုိ႔ အမည္ေပးပါတယ္။

 

        အဲဒီ ငရုပ္သီးတစ္ေထာင့္ေက်ာင္းတုိက္ ေရစက္ခ်ပြဲမွာ ခုႏွစ္နွစ္အရြယ္ ကုိရင္ ေလးတစ္း ပါးဟာ ယဂုပူပူေတြကုိ သပိတ္နဲ႔ အျပည့္ ခံယူလာပါတယ္၊ ယာဂုကပူေတာ့ သပိတ္ကုိ သကၤန္း စြန္းေလးနဲ႔ ခုကုိင္လုိက္၊ မကုိင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပူလာတဲ့အခါ က် ေတာ့ ေျမႀကီးေပၚ ခဏ ခ်ထားလုိက္နဲပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။

 

        ကုိရင္ေလးျဖစ္ေနပုံကုိ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ကုိရင္ေလးနဲ႔  သက္တူရြယ္တူ ခုနွစ္နွစ္အရြယ္ သာမေဏမေလးက ျမင္သြားပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကုိရင္ေလးဆီး သြားျပီး----

 

"ကုိရင္…. ပူေနရင္ တပည့္ေတာ္မရဲ့ ဒီခံခြက္ကေလးနဲ့ သပိတ္ေအာက္က ခံကုိင္သြားပါဘုရား၊ ျပီးေတာ့ ဒီခံခြက္ကေလးကုိ ကုိရင့္ကုိ အျပီးလႈလုိက္ပါတယ္ဘုရား" လုိ႔ေျပာျပီး ကုိရင္ေလးရဲ့ အခက္အခဲကုိ ေျဖရွင္းေပးလုိက္ပါတယ္။

 

        ကုိရင္ေလးကလဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆုိတဲ့ အၾကည့္နဲ့ ျပန္ၾကည့္လုိက္ပါသတဲ့။

 

        ဒီလုိနဲ႔ နွစ္ကာလေတြ ၾကာသြားေရာပဲ ဆုိပါေတာ့၊ အဲဒီ ၾကားကာလမွာ ျဗဟၼဏ တိႆဆုိသူပုန္ႀကိးက(၁၂)ႏွစ္ တုိင္တုိင္ ထအုပ္ခ်ဳပ္ လုိက္ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ ျပည္သူေတြ ငတ္မြတ္ဆင္းရဲ၊ ရဟန္းသံဃာေတြလဲ အတိဒုကၡေရာက္၊ တစ္ခ်ိဳ့ကေတာ့ အိႏၵိယ ဘက္ ထြက္ေျပးၾကပါတယ္၊ တခ်ဳိ့ရဟန္းေတြာ္ေတြက်ေတာ့ ေတာထဲ ပုန္းေရွာင္ျပီး ပိဋကသုံးပုံကုိ ခက္ခက္ခဲခဲ ေဆာင္ယူခဲ့ၾကရပါတယ္။ တခ်ိဳ့ရဟန္းေတာ္ေတြက်ေတာ့ အသတ္ ခံလုိက္ ရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

 

        အဲဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ခါက ယာဂုပူပူကုိ သပိတ္နဲ႔ ခံယူခဲ့တဲ့ ကုိရင္ေလးဟာ သက္ေတာ္ (၈၁) ၀ါေတာ္(၆၀)ရ ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေနသလုိ ခံခြက္ကေလးလႈခဲ့တဲ့ သာမေဏမေလးဟာ လဲ သက္ေတာ္(၈၀)ရ ဘိကၡဴနီမႀကီး ျဖစ္ေနပါျပီ။

 

        အိႏၵိယကုိ အေစာဆုံး စစ္တိမ္းေရွာင္သူေတြထဲမွာ ေစာေစာက ဘိကၡဳနီမႀကီးလဲ ပါ ပါတယ္၊ သူတုိ႔ဟာ အိႏၵိယ ေရာက္ေနေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ့ ဇာတိ သီဟုိဠ္စ္သတင္းကုိ အျမဲ နားစြင့္ ေနၾကပါတယ္။

 

        ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ သီဟုိဠ္က ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး အိႏၵိယကုိ စစ္တိမ္းေရွာင္ လာတယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းး ၾကားလုိက္ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကိးဆီကုိ ဇာတိ စစ္သတင္း သြား ေမး ၾကပါတယ္၊ သတင္းေမးသူေတြထဲမွာ ဘိကၡဳနီမႀကီးလဲ ပါပါတယ္။

 

        လူေတြ ရွင္းသြားေတာ့ ဘိကၡဳနီမႀကီးက ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ေမးခြန္းတစ္ခုေမးပါတယ္။

 

"ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ငရုပ္သီးတစ္ေတာင့္ေက်ာင္း ေရစက္ခ်ပြဲတုန္းက ဆရာေတာ္ဘုရား သက္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ ရွိပါျပီလဲ ဘုရား"

        "အဲဒီ တုန္းက ငါ့အသက္က ခုနွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကုိရင္ေလးေပါ့"

"အဲဒီေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲတုန္းက တပည့္ေတာ္လဲ ခုႏွစ္နွစ္အရြယ္ သာမေဏမေလးပါပဲဘုရား၊

 

အဲဒီေက်ာင္း ေရစက္ခ်ပြဲတုံးက တပကည့္ေတာ္ ႀကုံခဲ့တာေလးကုိ ဆရာေတာ္ကုိ ေလွ်ာက္ ျပ ရဦးမယ္ဘုရား၊ ကုိရင္ေလး တစ္ပါးေပါ့၊ ယာဂု ပူပူကုိ အလွဴခံလာျပီး သပိတ္ကုိ သကၤန္းစြန္းနဲ႔ ကုိင္လုိက္၊ ေျမေပၚျပန္ခ်ထားလုိက္နဲ႔ ျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား၊ ဒါနဲ႔ တပည့္ေတာ္လဲ သူဆီသြားျပီး တပည့္ေတာ္ရဲ႔ ခံခြက္ကေလးကုိ သပိတ္ေအာက္က ခံဖုိ႔ဆုိျပီး လႈလုိက္တယ္ဘုရား၊ ဒီအေၾကာင္းအရာေလးကုိေတာ့ ဒီေန႔အထိ ေမ့လုိကုိ မရပါဘူးဘုရား"

 

       

ဘိကၡဳနီမႀကီးဆီက စားၾကားလုိက္ရေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ´ေအာ္´ဆုိျပီး အာေမဍိတ္ အသံနဲ႔အတူ သက္ျပင္းကုိ မသိမသာခထလုိက္ပါတယ္၊ ျပီးေတာ့……

       

"အဲဒီ ကုိရင္ေလးဟာ တစ္ျခားသူမဟုတ္ပါဘူး ငါပါပဲ" လုိ႔ေျပာျပီး အႏွစ္နွစ္ အလလက ကုိယ္နဲ႔မခြဲမခြာ အမွတ္တရအျဖစ္ သိမ္းဆည္းလာခဲ့တဲ့ ခံခြက္ကေလးကုိ အိတ္ထဲက ထုတ္ျပ လုိက္ပါသတဲ့ ။

 

        သက္ေတာ္(၈၀)အရြယ္ ဆရာေတာ္ႀကီးန႔ဲ ဘိကၡဴနီမႀကီးတုိ့ဟာ ႏွစ္ေပါင္းခုနွစ္ ဆယ္ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိေနျပီျဖစ္တဲ့ ခံခြက္ကေလးကုိ နွစ္ဦးသား မွင္တက္မိစြာ စုိက္ ၾကည့္ ေနၾကပါတယ္။

 

        ျပီးေတာ့ နွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၀တ္ခဲ့တဲ့ အ၀တ္ေတြကုိ တစ္ျခားအ၀တ္တစ္ခုနဲ႔ လဲျပီး နွစ္ဦးသေဘာတူ လက္ထပ္ လုိက္ၾကပါသတဲ့။

 

        တကယ္ေတာ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီစာစုေလးကုိ ဒီမွာတင္ အဆုံး သတ္လုိက္ခ်င္ပါတယ္။ အ႒ကထာမွာလဲ ဆရာ ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဘိကၡဴနီမႀကီးတုိ႔ ေရွ့ဆက္ ဘာျဖစ္သြားၾကတယ္၊ လူ့ဘ၀မွာ ဘယ္လုိ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနၾကတယ္ဆုိတာ ဆက္ျပ မထားပါဘူး၊ လူ ထြက္သြားၾကတယ္ဆုိတာ ဆက္ျပကမထားပါဘူး။ လူ ထြက္ သြားၾက တယ္ ဆုိတာနဲ႔ပဲ  ဆုံးသတ္ထားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္က ၀ိပႆနာ နယ္နိမိတ္အတြင္းမွာ ေရာက္ေနရတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ၀ိပႆနာ ႏြယ္တဲ့ အဘိဓမၼာ သေဘာေလးတစ္ခုကုိ သုံးသပ္ ျပဖုိ႔ တာ၀န္က ရွိေနျပန္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာႏြယ္တဲ့ အဘိဓမၼာသေဘာေလး တစ္ခု ကုိ သုံးသပ္ျပဖုိ႔ တာ၀န္က ရွိေနျပန္ပါတယ္၊  ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာနြယ္တဲ႔ အဘိဓမၼာ သေဘာ ေလး တစ္ခုကုိ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း သုံးသပ္ျပပါရေစဦး။

 

        ပုထုဇဥ္တုိင္းမွာ ကိေလသာေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတာ အထူးေျပာစရာ မလုိပါဘူး

ကိေလသာ သုံးပါးရွိပါတယ္။

        ၁။ အႏုသယ ကေလသာ၊

        ၂။ ပရိယု႒ာန ကိေလသာ၊

        ၃။ ၀ီတိကၠမကိေလသာ၊ တဲ့

 

အႏုသယကိေလသာဆုိတာ- ပဋိသေႏၶတည္ကတည္းက ပါလာတဲ့ ကိေလသာပါ၊ သတၱ၀ါေတြရဲ႔ သႏၱာန္မွာ အစဥ္သျဖင့္ ကိန္းေနတဲ့ ကိေလသာပါ။

 

ပရိယု႒ာနကိေလသာဆုိတာက- အာရုံတစ္ခုကုိ ေတြ႔ျပီး ထၾကြေသာင္း က်န္းလာတဲ့ ကိေလသာပါ။

        ၀ီတကၠမကိေလသာဆုိတာကေတာ့ အာရုံတစ္ခုကုိ ေတြ႔ျပီး ထၾကြေသာင္းက်န္း ရုံတင္ မကေတာ့ဘဲ လြန္က်ဴးမႈ အဆင့္ အထိ ေရာက္သြားတဲ့ ကိေလသာပါ။

 

ဒီကိေလသာသုံးပါးရဲ့ သရုပ္ကို ေပၚလြင္သြားေအာင္ အထက္ကေရးျပခဲ့တဲ့ ၀တၳဳေလး ကုိပဲ ျပန္အာရုံျပဳ ၾကည့္ပါ။

 

        ဆရာေတာ္ႀကီးန႔ဲ ဘိကၡဳနီမတုိ႔ဟာ ပဋိသေႏၶ တည္ကတည္းက အႏုသယကိေလ သာ ေတြက ပါလာျပီး သားပါ။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ့ သႏၱာန္မွာ အႏုသယကိေလသာ ေတြ က အစဥ္ သျဖင့္ ကိန္းေနခဲ့ပါတယ္။

 

ဆရာေတာ္ႀကိးက ဘိကၡဳနီမႀကီးဆုိတဲ့ ၀ိသဘာဂ အာရုံကုိ ေတြ႔လုိက္တဲ့အခ်ိန္ ဘိကၡဳနီ မႀကီးက ဆရာေတာ္ႀကီးဆုိတဲ့  ၀ိသဘာဂ အာရုံကုိ ေတြ႔လုိက္ရတဲ့အခ်ိန္ ၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ အစဥ္သျဖင့္ ကိန္းေနခဲ့တဲ့ ကိေလသာေတြက ထၾကြေသာင္းက်န္း လာပါေတာ့တယ္ (လြန္ က်ဴးမႈ အဆင့္အထိ ေတာ့ မေရာက္ေသးပါဘူး) အဲဒီ ထၾကြေသာင္းက်န္းလာတဲ့ ကိေလသာ ကုိ ပရိယု႒ာနကိေလသာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။

 

ေနာက္ဆုံး ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔  ဘိကၡဳနီမႀကီးတုိ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ လက္ထပ္ လုိက္ၾက တာကေတာ့ လြန္က်ဴးျခင္းဆုိတဲ႔ ၀ီတိကၠမကိေလသာျဖစ္သြားေတာ့တာပါပဲ။

 

ဒီေတာ့ ဒီကိေလသာသုံးပါးကုိ ဘာနဲ႔ တားမလဲ (ဒီေနရာမွာ ဘာနဲ႔ ပယ္မလဲလုိ႔ မသုံး လုိပါဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ဒီကိေလသာေတြကုိ ရဟႏၱာျဖစ္မွသာ အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ္လုိ႔ ရပါတယ္၊ အခုေျပာေနတာက ပုထုဇဥ္ သက္သက္မွ် အသြင္နဲ႔ ေျပာေနတာမုိ႔ပါ)

 

စာဖတ္သူမ်ား သိထားျပီးသားျဖစ္တဲ့ သိကၡာသုံးပါး တားရပါတယ္။

 

၁။ ၀ီတိကၠမကိေလသာကုိ သီလသိကၡာနဲ႔ တားရပါတယ္။ ကုိယ္အခြင့္သင့္ရာ သီလ တစ္ခုခုကုိ ေဆာက္တည္ ထားရင္ လြန္က်ဴးစရာ အာရုံတစ္ကုိ ေတြ႔ေပမယ့္ သီလ ေဆာက္ တည္ထားတဲ့အတြက္ မလြန္က်ဴးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။

 

၂။ ပရိယု႒ာနကိေလသာကုိ သမာဓိသိကၡာနဲ႔တားရပါတယ္၊  သမာဓိျဖစ္ေစတဲ့ ကမၼ႒ာန္းေလးဆယ္ထဲက ကုိယ္နွစ္သက္ရာ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုနဲ႔ တားလုိ႔ရပါတယ္၊ ဥပမာ- ဗုဒၶါႏုႆတိ ပြားမ်ားေနမယ္ဆုိရင္ စိတ္က ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ဆီမွာပဲ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ထၾကြေသာင္းက်န္းစရာ အာရုံ မေတြႊရေတာ့ပါဘူး၊ ဒီေတာ့ ပရိယု႒ာနကိေလသာကုိ တား ျပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္။

 

၃။ အႏုသယကိေလာကုိေတာ့ ၀ိပႆနာဆုိတဲ့ ပညာသိကၡာနဲ႔ တားရပါတယ္၊ ဆုိလုိ ခ်က္ကေတာ့ ကိေလသာသုံးပါးကုိ  သိကၡာသုံးပါးနဲ႔ တားဆီးရတဲ့သေဘာပါ။

 

ဒီစာစုမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက ၀ိပႆနာ သတိပ႒ာန္ပါပဲ။

 

ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ပါဠိေတာ္မွာ- သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ဧကာယေနာ မေဂၢါ လုိ႔ ေဟာခဲ့ပါတယ္၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သတၱ၀ါေတြ ကိေလသာ စင္ၾကယ္ဖုိ႔ ႏွစ္ေၾကာင္းမရွိတဲ့ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းစဥ္က ၀ိပႆနာသတိပ႒ာန္ လမ္းစဥ္ပါပဲတဲ႔။

 

ဒါေၾကာင့္ ကိေလသာေတြ စင္ၾကယ္ဖုိ႔အတြက္ ၀ိပႆနာသတိပ႒ာန္ လမ္းစဥ္မွ တစ္ပါး…… ။

 

က်န္းကုိး

၁။ မူလပဏာသ( ရထ၀ိနီသုတ္၊ နွာ-၅၀-၅၁)

၂။ မဟာ၀င္(က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္)

၃။ သျဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)

                                                                  ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

အရွင္သိရိႏၵ

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

http://www.ashinsirinda.com/

2013 - Ashin Sirinda
Hosting Donated By Daw Myint Myint Thein (San Francisco)
Design By Thant Zin@MIET