မိမိရဲ့ ကုိယ္, ႏႈတ္, စိတ္မ်ားကုိ ပညာမွန္ျပင္တြင္တင္ကာတင္ကာ ေကာင္းမေကာင္းၾကည့္၍ မေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ေပးရမည္(သေျပကန္ဆရာေတာ္)

အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔

Upannashiha


    ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ကို “အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔”ဟု ေန႔ထူးေန႔ျမတ္သတ္မွတ္ၾကလွ်က္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႔မ်ား ျပဳေလ့႐ွိၾကပါသည္။
    ဘုရား႐ွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၉)ခုႏွစ္၊ဝါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ သာဝတၳိၿမိဳ႔၊ သရက္ျဖဴကုန္း တြင္ ေရမီးအစံုစံုေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မူရာ လူပရိတ္သတ္ သံုးဆဲ့ေျခာက္ယူဇနာတိုင္ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၾကကုန္၏။ လူတို႔သည္ တန္ခိုး ျပာဋိဟာကို အံ့ဩၾကည္ညိဳစြာၾကည့္ေနစဥ္ လအေထာင္ ၊ ေနအေထာင္တို႔ကြယ္ေပ်ာက္သကဲ့သို႔ ဘုရား႐ွင္သည္ ျမင္ကြင္းမွ ႐ုတ္တရက္ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ္မူသြား၏။

.


    ျမင္ကြင္းမွေပ်ာက္ကြယ္သြားသျဖင့္ လူတို႔က  “အ႐ွင္ဘုရား၊ အခု ျမတ္စြာဘုရား ဘယ္ၾကြ သြားတာပါတုန္းဘုရား” ဟု အ႐ွင္ေမာဂၢလာန္ကို ေမးၾကရာ အ႐ွင္ျမတ္သည္ ကိုယ္တိုင္သိပါေသာ္ လည္း အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါ၏ဂုဏ္ကို ပရိတ္အလယ္ေဖၚထုတ္လို၍ “အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါကို ေပးေလွ်ာက္ၾက” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္-


    အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါကို ေမးၾကရာ  “အခုအခါ ဘုရားျမတ္စြာသည္တာဝတႎသာနတ္ျပည္႐ွိ ပင္လယ္ ကသစ္ပင္ေအာက္ ပ႑ဳကမၺလာျမေက်ာက္ျဖာထက္၌ သီးတင္းသံုးေတာ္မူၿပီး မယ္ေတာ္မိနတ္သား အမႈးထား၍ နတ္ျဗဟၼာတို႔အား တစ္ဝါတြင္းလံုး အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါမည္၊ ဘုရား႐ွင္ တိုင္း ေရမီးအစံုစံုေသာတန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မူၿပီးလွ်င္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ ဝါကပ္ေတာ္ မူၿမဲဓမၼတာျဖစ္၍ ေ႐ွးဘုရား႐ွင္တို႔နည္တူ (၇)ဝါ ေျမာက္ဝါကို ထိုတာဝတႎနတ္ျပည္ ၌ ဝါကပ္ေတာ္မူပါမည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။


     “လူ႔ျပည္သို႔ ဘယ္ေတာ့ ျပန္ၾကြလာမွာတုန္းဘုရား” ဟု ထပ္၍ ေမးေလွ်ာက္ၾကသျဖင့္  “ဝါလကင္းလြတ္ သီတင္း ကြ်တ္လျပည့္ေန႔တြင္ ျပန္ၾကြမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း” မိန္႔ၾကားေတာ္မူသျဖင့္-               
     “ငါတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား ျပန္ၾကြမလာမခ်င္း မျပန္ၾကေတာ့ကုန္”ဟု ႀကံ၍ ထိုသရက္ျဖဴကုန္း တြင္ သစ္႐ြက္တဲမ်ား ထိုး၍ ေနၾကကုန္၏။ ေျမႀကီးသည္ လူတို႔၏အညစ္အေၾကးတို႔ကို မွ််ိဳပစ္သျဖင့္ ထိုေနရာသည္ အၿမဲစင္ၾကယ္ေနသတဲ့။


    ျမတ္စြာဘုရားသည္ အ႐ွင္ေမာဂၢလာန္ကို “သင္က တစ္ဝါတြင္းလံုး လူတို႔အား တရားေဟာ၊ စူဠအနာထပိဏ္သူေ႒းက လူတို႔ကို ေကြ်းေမြးလွဴဒါန္း” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သျဖင့္ တရားေဟာျခင္း၊ အဝတ္ေဆးဝါး အစားအစာ ေကြ်းေမြးျခင္းကို တစ္ဝါတြင္းလံုး သရက္ျဖဴကုန္းတြင္ ေဆာင္ရြက္ေနၾက၏။


    ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ ညဦးအခ်ိန္မွစ၍ မယ္ေတာ္ ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးေသာသႏၱဳသိတ နတ္သားႏွင့္ စၾကာဝဠာတိုက္တစ္ေသာင္းမွေရာက္လာၾကကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔အား အဘိဓမၼတရားကို စတင္ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။


    တာဝတႎနတ္ျပည္တြင္ အဘိဓမၼတရားကို ေန႔ညအသံမစဲ ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး လူ႔႐ြာသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ခ်ိန္၌ နိမၼိတ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ဖန္းဆင္းေတာ္မူၿပီး “နိမၼိတ႐ုပ္ပြားေတာ္၏ သကၤန္း႐ံုဟန္၊ ကိုယ္ေနသ႑ာန္၊ အသံေတာ္၊ အသြင္အျပင္ အမူအရာ အားလံုးတို႔သည္ ငါးဘုရားႏွင့္ထပ္မွ်တူသူ ျဖစ္ပါေစ၊ ဤမွ်ေသာ တရားေတာ္ကို ငါ၏ကိုယ္စား ေဟာၾကားေတာ္ မူရစ္ပါေစ”ဟူ၍ အဓိ႒ာန္ထား ခဲ့ပါသည္။ တန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔သာ ဗုဒၶအစစ္ႏွင့္ နိမၼိတ ဘုရားကို ခြဲျခားသိႏိုင္ၾကဟူ၏။


    ဘုရားျမတ္စြာသည္ အေနာတတ္အိုင္သို႔ ဦးစြာၾကြခ်ီေတာ္မူၿပီး နတ္မ်ားက ကြမ္း႐ိုးဒန္ပူကို ဆက္ကပ္ၾကသျဖင့္ ဒန္ပူဝါးကာ အေနာတတ္အိုင္၌ပင္ ေရခ်ိဳးသန္႔စင္ေတာ္မူပါသည္။ထိုေနာက္ ေဆးဒန္းျမင္းသိလာ ေက်ာက္ျဖာထက္တြင္ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးကို႐ံု၍ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးတို႔ ကပ္လွဴထားေသာ ေက်ာက္ညိဳအဆင္း႐ွိ သပိတ္ေတာ္ကို ေပြ႔ပိုက္ေတာ္မူလွ်က္ ေျမာက္ကြ်န္းသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ေတာ္မူ၏။ အေနာတတ္အိုင္အနီး သာယာပ်ံျဖဴး ကမ္းဦးတြင္ သပၸါယ္စြာ ထိုင္ေတာ္မူ လွ်က္ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူ၏။ ထိုေနာက္ ေန႔သန္႔ေတာ္မူ(နားေန)ရန္ စႏၵကူးေတာသို႔ၾကြေတာ္မူပါသည္။


      အ႐ွင္သာရိပုၾတာသည္ ထိုစႏၵကူးေတာသို႔ လာေရာက္၍ ဘုရား႐ွင္အား ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ျပဳ သျဖင့္  “ခ်စ္သားသာရိပုၾတ၊ ဒီကေန႔ အဘိဓမၼာတရားကို ဤမွ် ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီ” ဟု အက်ဥ္းနည္း ေဟာျပေတာ္မူ၏၊ ပညာဧတဒဂ္အ႐ွင္သည္ ထိုအက်ဥ္းနည္းမွ်ျဖင့္ပင္ အဘိဓမၼာကို နည္းေပါင္းေထာင္ေသာင္းမက အက်ယ္ခ်ဲ႔၍ သိႏိုင္၏။ ကမ္းနာ၌ရပ္လွ်က္ သမုဒၵရာႀကီးကို ျပသကဲ့သို႔ ထင္းလင္းေတာ့၏။ အ႐ွင္သာရိပုတၲရာကို ေဟာၾကားၿပီးမွ တာဝတႎ သာနတ္ျပည္သို႔ျပနၾကြေတာ္ မူကာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဆက္လွ်က္ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။


    ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ အက်ဥ္းနည္းျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို အ႐ွင္သာရိပုတၱရာသည္ ကႆပဘုရားျမတ္စြာလက္ထက္ လင္ႏို႔သားျဖစ္ဖူးေသာ တပည့္ရဟန္း ငါးရာတို႔အား မက်ဥ္းမက်ယ္နည္းျဖင့္  တဆင့္ျပန္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ဘုရား႐ွင္ တာဝတႎ သာနတ္ျပည္ အဘိဓမၼာတရား အၿပီးအဆံုး ေဟာၾကားၿပီးသည္ႏွင့္ထိုရဟန္း ငါးရာတို႔သည္လည္း အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္းကို နာယူသင္ၾကားမႈ႔ ၿပီးဆံုး၏။ အဘိဓမၼာေဆာင္ရဟန္းမ်ား ျဖစ္လာၾက၏။ ေနာင္တြင္ ရဟႏၱာမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။


    သီတင္းကြ်တ္လဆန္း(၉)ရက္ေန႔တြင္ “ဘုရား႐ွင္သည္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ ဘယ္ၿမိဳ႔မွာ သက္ဆင္းျပန္ၾကြလာမွာပါလဲဘုရား၊ မဖူးရဘဲ တပည့္ေတာ္တို႔ မျပန္ဘူးဘုရား” ဟု အ႐ွင္ေမာဂၢလာန္ အား ေလွ်ာက္ထားၾကသျဖင့္ “ေကာင္းၿပီ ဒကာတို႔” ဟု ဆိုကာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေျခအေရာက္ ေျမလွ်ိဳးၿပီး ေတာ္ေျခမွေပၚထြက္လွ်က ္  “ျမင္းမိုရ္ေတာင္ အတြင္းမွတာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႔  ၾကြေနေသာငါ့ကို လူအမ်ား ျမင္ၾကေစ” ဟု အဓိ႒ာန္ေတာ္ မူလွ်က္ လူအမ်ားျမင္ကြင္းမွ မေပ်ာက္ေစဘဲ ၾကြေတာ္မူပါသည္။


    တာဝတႎသာနတ္ျပည္ ဘုရားျမတ္စြာ၏ေျခဖမိုးေတာ္ကို ဦးတိုက္၍ လူမ်ားစြာတို႔ ဖူးေျမွာ္ရန္ ေစာင့္ ဆိုင္းေနပါ ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ေနရာသို႔ ျပန္လည ္သက္ဆင္းျြကခ်ီေတာ္မည္ကို မိန္႔ၾကားေတာ္ မူပါရန္ ေလွ်ာက္တားရာ-
     “သင့္ေနာင္ေတာ္ႀကီး သာရိပုတၲရာ၊အခု အဘယ္အရပ္မွာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ပါလဲ”?
     “သကၤႆၿမိဳ႔မွာ ဝါကပ္ပါတယ္ဘုရား”


     “ဒါဆို သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔တြင္ ထိုသကၤႆၿမိဳ႔တံခါးသို႔ သက္ဆင္းမယ္၊ဖူးေျမွာ္လိုသူမ်ား သကၤႆၿမိဳ႔သိုလာၾက၊ လမ္းခရီးမွာ စားေသာက္စရာဘာရိကၡာမွ ယူစရာမလို” ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။


    အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဝါတြင္းသံုးလ နာၾကားၾကရသျဖင့္ ကုေဋေပါင္း ႐ွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ေသာနတ္ျဗဟၼာ တို႔သည္ သစၥာေလးပါး တရားသိျမင္ ကြ်တ္တမ္းဝင္ၾက၏။ မယ္ေတာ္မိနတ္သားလည္း ေသာတာပတၲိဖိုလ္၌တည္၏။


    သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔တြင္ ၿမိဳ႔သူ ၊ ၿမိဳ႔သားတို႔သည္ နံက္စာစားေသာက္ၿပီးၾကသည္ႏွင့္ သာဝတၳိၿမိဳ႔ႏွင့္ယူဇနာ(၃၀)ကြာေဝးေသာ သကၤႆၿမိဳ႔တံခါးသို႔ “ယေန႔ေတာ့ ဘုရားဖူးရေတာ့အံ့”ဟု ထြက္ခဲ့ၾကရာ ႐ြာဦးေက်ာင္းသို႔ သြားၾကသည့္အလား မပင္ပန္းၾကဘဲလွ်က္ သကၤႆၿမိဳ႔တဲ့ခါးသို႔ ေရာက္လာၾကကုန္၏။
    ဘုရား႐ွင္က သိၾကားမင္းအား  “ယေန႔ လူျပည့္သို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ သိၾကားမင္းသည္ နတ္တို႔အတြက္ လက်ာ္ဘက္ ေ႐ႊေစာင္းတန္း၊ျဗဟၼႀကီးမ်ားအတြက္ လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္း၊ ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ အလယ္မွပတၲျမားေစာင္းတန္းဟူေသာ ေစာင္းတန္း သံုးသြယ္ကို ဖန္းဆင္ၿပီး ေစာင္းတန္းဦးတို႔သည္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္၌ တည္ၿပီး ေစာင္းတန္းအေျခ တို႔သည္ သကၤႆၿမိဳ႔တံခါး၌ တည္၏။


    ဘုရားျမတ္စြာသည္ လူ႔ျပည္သို႔ သက္ဆင္အံ့ေသာငွါ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္၌တည္လွ်က္ အထက္ေကာင္းကင္သို႔ ေမာ့ၾကည့္လိုက္ရာ အကနိ႒ျဗဟၼာျပည္သို႔တိုင္၊ေအာင္ေျခသို႔ ငံု႔ၾကည္လိုက္ စဥ္ အဝီစိငရဲသို႔တိုင္ အပိတ္အပင္ အတားအဆီးမ႐ွိ ထုတ္ခ်င္းေပါက္ ဟင္းလင္ပြင့္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ တူ႐ႈအရပ္၊ အေထာင့္အရပ္တို႔ကို အလားတူ ၾကည္ရာတြင္လည္း စၾကာဝဠာတိုက္အေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာ ဟင္းလင္းပြင့္၍ တျပင္တည္းျဖစ္ေလ၏။ ထိုအခါ နတ္ျဗဟၼာတို႔ကလည္း လူတို႔ကို၊ လူတို႔ကလည္း နတ္ျဗဟၼာတို႔ကို ျမင္ၾကရေလကုန္၏။


    ဘုရားျမတ္စြာသည္ ဝဲယာနတ္ျဗဟၼာမ်ား ၿခံရံလွ်က္၊ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ ျမဴးကြန္႔ ေတာ္မူၿပီး ဆင္းသက္ေတာ္မူရာ၊ အလြန္မွတင့္တယ္၊ အလြန္မွက်က္သေရ႐ွိ၊ အလြန္မွၾကည္ညိဳဖြယ္ ႐ွိလွ၍  (၃၂)ယူဇနာအဝန္း႐ွိ ဖူးျမင္ရသူ လူအေပါင္းတို႔က ဘုရားအျဖစ္ကိုပင္ အားၾကေတာင့္တၾက ကုန္၏။
    ပဥၥသိခါနတ္သားက လက်ာ္ဖက္မွ ေဗဠဳဝေစာင္းကိုတီးလွ်က္၊သုယာမနတ္မင္းက စမရီသားၿမီး ယပ္ ခပ္လွ်က္၊ သႏၱဳသိတနတ္မင္းက ပတၲျမားယပ္ဝန္း တလႊဲလႊဲခပ္လွ်က္၊သိၾကားမင္းက ဝိဇယတၲရခ႐ုသင္းမႈတ္လွ်က္၊မဟာျဗဟၼာႀကီးကာ ဝက္ဝဲဖက္ ေငြေစာင္းတန္းမွ ထီးျဖဴႀကီးကိုမိုးလွ်က္ အျခားေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔ကလည္း အထူးအထူးကိုပူေဇာ္ၾကကာ  ဘုရားႏွင့္အတူ သက္ဆင္းလိုက္ပါ လာၾကကုန္၏။


    သကၤႆၿမိဳ႔တံခါးသို႔ ေျခေတာ္ခ်လိုက္သည္ႏွင့္ အ႐ွင္သာရိပုတၲရာက အဦးဆံုး႐ွိခိုးပူေဇာ္၏။ ထို႔ေနာက္ ပရိတ္မ်ားပူေဇာ္ၾက၏။ပထမဆံုး လက်ာ္ေျခေတာ္ ခ်ရာအရပ္ကို  “ အစလေစတိယ႒ာန” ၊သကၤႆၿမိဳ႔တံခါးေနရာကို  “အဝိဇဟိတ႒ာန” ဟုေခၚဆို၏။ ဘုရား႐ွင္တိုင္း နတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာ တရား ေဟာၾကားၿပီးေနာက္ အၿမဲေျခေတာ္ခ်ရာအရပ္၊သက္ဆင္းေတာ္ မူရာအရပ္တို႔ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ဟူ၏။ ထိုသို႔ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး၍ နတ္ျပည္မွလူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္ မူရာေန႔ကို အစြဲျပဳလွ်က္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ကို အဘိဓမၼာအခါေတာ္ ေန႔ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။


    အဘိဓမၼာတရားဟူသည္ “ကုသလာဓမၼာ၊အကုသလာဓမၼာ၊အဗ်ာကတာဓမၼာ” ဟူ သံုးပါဒကို နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္အက်ယ္ေဝဘန္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


     “ကုသလာ-အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ေပးျခင္းလကၡဏာ႐ွိကုန္ေသာ။ ဓမၼာ-သတၲလည္းမဟုတ္ç ဇီဝ လည္း မဟုတ္ကုန္ေသာ ဓမၼသက္ သက္တို႔ ျဖစ္ၾကကုန္၏။


    အကုသလာ-အျပစ္ႏွင့္တကြျဖစ္ျခင္း၊မေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ေပးျခင္းလကၡဏာ႐ွိကုန္ေသာ။ ဓမၼာ-သတၲလည္း မဟုတ္çဇီဝလည္း မဟုတ္ကုန္ေသာ ဓမၼသက္သက္တို႔ျဖစ္ၾကကုန္၏။


    အဗ်ာကတာ-ကုသိုလ္လည္းမဟုတ္çအကုသိုလ္လည္းမဟုတ္çကုသိုလ္အကုသိုလ္တို႔မွတျခားျဖစ္ကုန္ေသာ။ဓမၼာ-သတၲလည္းမဟုတ္çဇီဝလည္း မဟုတ္ကုန္ေသာ ဓမၼသက္သက္တို႔ ျဖစ္ၾကကုန္၏။”


    တစ္ဝါတြင္းလံုး အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားျခင္းျဖစ္၍ ဝါတြင္းရက္တိုင္းကို အဘိဓမၼာအခါ ေတာ္ေန႔ ဟု ဆိုႏိုင္ပါ သည္။တခ်ိဳ႔ၿမိဳ႔ရြာတို႔တြင္ ဘုရားတန္ေဆာင္းတို၌ တစ္ဝါတြင္လံုးအဘိဓမၼာ (၇)က်မ္းကို ေန႔ညမျပတ္အသံမစဲ အလွည့္က် ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေလ့႐ွိၾက၏။ ဝါတြင္း၌ က်ဥ္းပ အပ္ေသာ တရားပြဲမ်ားကိုပင္ အဘိဓမၼာတရားပြဲဟု ေခၚဆိုၾက၏။


    ထိုသို႔ ဘုရား႐ွင္သည္ မယ္ေတာ္ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးေသာ နတ္သားကို တရားျဖင့္ေက်းဇူးဆပ္သည္ကို နည္းမွီအတူယူလွ်က္ ဗုဒၶဘာသာတို႔သည္ သီးတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔တြင္ ဘိုးဘြားမိဘ ဆရာသမား သက္ႀကီး႐ြယ္အိုတို႔အား ကန္႔ေတာ့ၾကျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ၾကပါသည္။


     တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ သက္ဆင္းတင္းေတာ္မူသည္ကို ရည္းစူးၿပီးဆီးမီးမ်ားထြန္းလွ်က္လည္း ႀကိဳဆိုပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေသာတာပန္ အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေအာင္ ေက်းဇူးဆပ္သျဖင့္ မယ္ေတာ္ေတာ္၏ေက်းဇူး ႏို႔တစ္လံုးဖိုးမွ်မက အကုန္ေက်ပါသည္။ မယ္ေတာ္သည္ အပါယ္သို႔ မက်ေတာ့ဘဲ နိဗၺာန္မ်က္ျပဳရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟူ၏။


မဟာပဝါရဏာေန႔-
    သည့္အျပင္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔သည္ တစ္သာသနာလံုး႐ွိ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝါဆိုျခင္းကိစၥၿပီးဆံုး၍ ပဝါရဏာျပဳၾကရေသာေၾကာင့္ “မဟာပဝါရဏာေန႔” ဟုလည္း ဆိုရပါသည္။


    ေကာသလတိုင္း၊ဇနပုဒ္႐ွိ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတစ္တိုက္တြင္  “ ငါတို႔ ဝါတြင္းမွာ အခ်င္းခ်င္း စကားမေျပာလွ်င္ျပႆနာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါဆို ညီညြတ္စြာ ေနျခင္း ျဖစ္မယ္” ဟု တိုင္ပင္ၾကလွ်က္ တစ္ဝါတြင္းလံုးအခ်င္းခ်င္းစကားမေျပာဘဲ ေနၾကသတဲ့။


    ဝါကြ်တ္၍ ဘုရား႐ွင္ထံေရာက္လာၾကၿပီး ထိုအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားၾကေတာ့ ဘုရား႐ွင္ က “မဂ္ဖိုလ္နဲ႔ေဝး မယ့္ရဟန္းေတြဘဲ တစ္ဝါတြင္းလံုး သိုးေတြလိုေနရတယ္လို႔၊ရန္သူေတြလို ေနရတယ္လို႔” ဟု ျပစ္တင္ေတာ္မူၿပီး သီတင္း လျပည့္ေန႔တြင္ ပဝါရဏာျပဳမည္-ဟု ပညတ္ေတာ္မူပါသည္။


     “တပည့္ေတာ္အေပၚ ျမင္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကား၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယံုမွားသံသယ ေၾကာင့္ေသာ္လည္း ခ်ိဳ႔ယြင္းမႈ႔အျပစ္တစ္စံုတစ္ရာ ႐ွိခဲ့လွ်င္ ေထာက္ျပေတာ္မူပါဘုရား” ဟု မိမိ၏ ခ်ိဳ႔ယြင္းမႈ႔အျပစ္ကိုေထာက္ျပရန္ အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္မံျခင္းကို ပဝါရဏာဟု ဆိုပါသည္။


    ယေန႔ေခတ္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ ၊ အားနည္းခ်က္ႏွင့္တရားမဲ့မႈ႔မ်ားကို ေန႔စဥ္ ေဖၚျပေပးေနေသာ မီဒီယာတို႔သည္ ေန႔စဥ္ပဝါရဏာ ျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားႀကိဳက္ႏွစ္ေသာ ကိစၥႀကီးျဖစ္သည့္ျပင္ အေရးခံရသူမ်ားက သေဘာထားႀကီးၾကရၿပီး၊ ေဖၚျပေရးသူမ်ားကလည္း ျပဳျပင္ၾကေစ လိုျခင္းဟူေသာ ေမတၲာေစတနာအရင္းခံၾကရပါမည္။


    အျမင္မတူတာေတြကို ဖယ္ၿပီး၊ တူတာေတြကို ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၾကမယ္-ဟု ဆိုၾကေသာ္လည္း မတူတာတို႔သည္ မ်က္ႏွာပ်က္ျဖစ္မည့္ ကိစၥမ်ားျဖစ္ၾက၍ လက္ေရွာင္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ၾကဘဲ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ အက်ိဳးမမ်ားႏိုင္သည့္ ကိစၥမ်ားျဖစ္ေနလွ်င္ ဖိတ္မံျခင္းမျပဳေသာ္လည္း ေျပာဆိုၾကရပါလိမ့္မည္။ ျပဳျပင္ေစရပါလိမ့္မည္။ ပဝါရဏာသည္ လူသား၏ စိတ္သေဘာထား ႀကီးျမတ္ျခင္းကို မွတ္ေၾကာက္တင္ျခင္းျဖစ္၏။


    ယခုအခါ သကၤႆၿမိဳ႔ႏွင့္စပ္သမွ်အရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေျခာက္ေသြ႔ လွ်က္ ႀကီးက်ယ္ခန္း နားျခင္းမွန္သမွ် ဘာမွ်မ႐ွိေတာ့သလို၊ လူ႔ဘဝႏွင့္ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ တို႔သည္လည္း မၿမဲျခင္းသခၤါရ တရားေတြမို႔ မိမိတို႔တာဝန္ယူေနရခိုက္ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဴး အက်ိဳးမဲ့ခ်ိဳ႔ယြင္းမႈ႔တို႔ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ေျပာဆိုညႊန္ျပေဝဘန္ႏိုင္စြမ္း႐ွိသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ ေဝဘန္ေျပာဆို ေစျခင္းျဖင့္ စိတ္သေဘာထားမ်ား ႀကီးျမတ္ႏိုင္ၾကပါေစ-

 

                                                                                                          အ႐ွင္ပညာသီဟာဘိဝံသ(တရားဦးဓမၼစၾကာ)

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

အရွင္သိရိႏၵ

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

http://www.ashinsirinda.com/

2013-ခု၊ ဒီဇင္ဘာလ(၈)ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔ ။

2013 - Ashin Sirinda
Hosting Donated By Daw Myint Myint Thein (San Francisco)
Design By Thant Zin@MIET